Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał spółkę Żabka za niedozwoloną kampanię reklamową.Prezes Urzędu uznała, że hasło:
Informujemy, że decyzją zarządu spółki Żabka Polska zamykamy żabki - wprowadzało konsumentów w błąd. Spółka musi zapłacić ponad 1,5 mln zł kary
Zakwestionowana kampania reklamowa sieci sklepów Żabka prowadzona była we wrześniu i październiku 2008 roku.

Ukarana kampania
Hasło reklamowe sugerowało zamykanie sklepów tej sieci. A chodziło o zamykane sejfy w kształcie żabek. Klient nie dowiadywał się o tym z reklamy, ale dzwoniąc pod bezpłatny numer podawany na plakatach reklamowych i w spotach.
-
Ponadto reklamy zawierały sformułowanie, że decyzję o likwidacji podjął zarząd spółki zazwyczaj decydujący o jej działalności - poinformował UOKiK w uzasadnieniu decyzji. -
Informacje te zostały przedstawione na planszach, które sprawiały wrażenie neutralnej informacji, a nie komunikatu reklamowego.
W efekcie prezes Urzędu nałożyła na spółkę Żabka karę w wysokości 1 553 317,81 zł. Przedsiębiorca musi opublikować decyzję Prezesa UOKiK na swoich stronach internetowych oraz jej sentencję w jednym z dzienników ogólnopolskich. Rzecznik Żabki zapowiedział, że spółka odwoła się od decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Wcześniej za reklamę typu:
komu, komu bo idę do domu UOKiK ukarał Media Markt za wyprzedaż organizowaną pod pretekstem likwidacji sklepu.
Niektóre chwyty nie klasyfikują się jako reklamowe, a
specjaliści ds. marketingu i tak je stosują. A nie wszystko co nielegalne jest tak atrakcyjne, jak... Magda (zakazana reklama BRE Banku):