W związku z wypowiedzią wiceprezesa Zarządu Alior Banku wyemitowaną w TVN CNBC 14 lutego br, dotyczącą koncepcji ?BIG DATA?, pojawiły się komentarze, świadczące o nieprawidłowej interpretacji tej wypowiedzi. Zapewniamy, że Alior Bank nigdy nie zamierzał dzielić się z kimkolwiek danymi na temat klientów bez ich zgody. W swojej wypowiedzi wiceprezes wyraźnie podkreślił, że wszelkie dane, dotyczące klientów, bank zamierza wykorzystywać wyłącznie za ich wyraźną zgodą. Spekulacje, które pojawiły się na ten temat w Internecie, są zatem nieuzasadnione i wynikają z nieporozumienia. Alior Bank, tak jak każda licząca się na rynku firma, jest zainteresowany badaniem możliwości analizy danych w ramach nowej dziedziny ?BIG DATA?, która znajduje się dopiero w fazie koncepcyjnej, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Bank określa możliwości wykorzystania innowacyjnych sposobów przetwarzania danych, np. uwzględniających informacje z serwisów społecznościowych, aby zaproponować klientom lepsze rozwiązania, takie jak zupełnie nowe, uproszczone procesy oceny zdolności kredytowej, a w przyszłości również bardziej spersonalizowane produkty bankowe. Zaznaczamy, że będzie to dotyczyć tylko i wyłącznie klientów, którzy sami zdecydują się na udostępnienie bankowi swoich danych i wyrażą zgodę na ich przetwarzanie. Alior Bank nie podjął jeszcze żadnej decyzji dotyczącej wprowadzenia jakichkolwiek rozwiązań w oparciu o koncepcję ?BIG DATA?. Bank nie wyklucza jednak, że w przyszłości zaproponuje nowoczesne narzędzia do analizy danych, których wyłącznym celem będzie zwiększenie satysfakcji klientów z usług banku. Co ważne, ostateczna decyzja w sprawie korzystania z nowych rozwiązań opartych o koncepcję ?BIG DATA?, które Bank może ewentualnie udostępnić w przyszłości, zawsze będzie należała do klientów, którzy będą mieli pełną swobodę w podjęciu takiej decyzji.
Czyli klienci tego banku będą mieć więcej telefonów w prawie ubezpieczenia i innych mało potrzebnych rzeczy