Ministerstwo Infrastruktury zawarło z PKP InterCity dziesięcioletni kontrakt na obsługę trasy z Warszawy do Gdyni w związku z którym spółka ma co roku dostawać od rządu 240 mln zł. Kwota ta ma być waloryzowana o stopień inflacji plus 1 proc. Dzięki temu w ciągu dziesięciu lat narodowy przewoźnik ma otrzymać w sumie około 2,78 mld zł.

InterCity ma otrzymać w sumie około 2,78 mld zł.
Dzięki umowie InterCity będzie mogło otrzymać 800 mln zł kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego na zakup 20 szybkich pociągów, które mają kursować między Warszawą a Gdynią. Kolejne 800 mln zł ma pochodzić z funduszy unijnych w ramach programu „Infrastruktura i środowisko". Pierwsze nowe pociągi mają się pojawić na torach pod koniec 2012 roku.
To pierwsze podpisane na tak długi okres zobowiązanie finansowe państwa wobec przewoźnika kolejowego. Po dziesięciu latach umowa może zostać przedłużona na kolejne pięć lub podpisana z innym przewoźnikiem.