Biznes, Finanse, Prawo   »   Finanse   »   PC kontratakuje. Reklamą

Finanse

rss

PC kontratakuje. Reklamą

2009.08.31//  IAD andergrant
Seana Silera trudno pomylić z gwiazdą filmową. Pracownik Microsoftu, noszący okulary, koszulę, lekko zaokrąglony... jest podobny do wielu osób i do nikogo znanego. Z małym wyjątkiem...Agencja reklamowa przygotowująca kampanię reklamową dla Windows zauważyła jego genialne podobieństwo do gościa grającego PC w reklamach Get a Mac. Postanowili to wykorzystać.

Get a Mac to jedna z najpopularniejszych (i najzabawniejszych dla użytkowników Mac'ów) serii reklam. Każdy odcinek opiera się na jednym schemacie. Jeden gość gra Mac'a - jest to Justin Long znany również z filmu Szklana pułapka 4.0, gdzie wystąpił jako młody haker. Drugi gość gra PC.

Przekomarzając się podkreślają różnice pomiędzy oprogramowaniami. W tej na przykład Windowsowi dostało się za Vistę, jej system ochrony:
Tu natomiast zaznaczają jaka jest definicja zabawy i świetnie spędzonego czasu w wykonaniu PC:
I chyba nie jest zaskoczeniem, że gość grający PC w rzeczywistości korzysta z Mac’a.

Użytkownik PC nosi okulary, nie nosi dżinsów, dużo się uczy i pracuje, a najlepsza forma wypoczynku dla niego to rysowanie diagramów i wykresów. Kontratak Windowsa sprzeciwia się stereotypom promowanym w serii Get a Mac.

Spoty I'm a PC rozpoczynają się od wypowiedzi Silera, łudząco podobnego do PC z reklam Apple'a. Mówiąc jestem zestandaryzowany bohater nawiązuje do spotów konkurencji. Po nim w filmiku pokazują się kolejni użytkownicy PC. Oni już nie są standardowi. Mają różne hobby, fascynacje, intrygujące przepisy na pracę i spędzanie wolnego czasu. W spocie wystąpili nawet Bill Gates i Eva Longoria.

Zobacz reklamę:
Pod względem reklamowym Microsoft do momentu wypuszczenia tej serii reklam nie zagrażał Apple'owi. Dominująca pozycja na rynku międzynarodowym pozwalała gigantowi z Redmond nie zważać na żarty producentów Mac'ów. Nikt też specjalnie nie obrażał się za narzucony stereotyp. Do połowy 2008 roku, kiedy stworzono specjalną grupę ekspertów z jednym zadaniem - nowa strategia marketingowa.

Poza wpadką ze spotami Nadchodzi WOW, reklamującymi system Vista (który nie jest WOW), obaj producenci w walce na spoty od kilku miesięcy idą łeb w łeb.

W tym roku przebojowo wchodzi na rynek 29 czerwca promocja nowego systemu operacyjnego - Mac OX Snow Leopard, wraz z całą serią spotów w zanadrzu. O miesiąc wcześniej niż planowano. Dlaczego? Globalny kryzys daje się coraz silniej we znaki Apple'owi. Według analityków jego pozycja wyraźnie słabnie. Dlatego atak został przyspieszony.

Microsoftowi natomiast spodobała się wojna na reklamy. Tym bardziej, że już w sześć miesięcy po jej uruchomieniu widać efekty. CEO Microsoftu, Steve Ballmer, właśnie zapowiedział zwiększenie nakładu inwestycyjnego na marketing PC - Nie robiliśmy tego dwa, trzy cztery lata temu, to możemy teraz - wyjaśnił prezes w wywiadzie dla NY Times.
Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Tragiczna eksplozja w Bejrucie okiem 23 kamer

Źródło: the New York Times


Wpisz kod


Aby komentować pod stałym nickiem - lub zarejestruj.
Komentarze do:
PC kontratakuje. Reklamą

Facebook

Alkohol    Ankiety    Banki    Bezrobocie    Biznes    Bronisław Komorowski    Chiny    Donald Tusk    Emerytury    Eur    Euro    Finanse    Firma    GPW    Giełda    Giełda Papierów Wartościowych    Gospodarka    Grecja    Handel    Internet    Inwestycje    Jarosław Kaczyński    Kredyty    Kryzys    Niemcy    Nieruchomości    Notowania    Odszkodowanie    PO    PSL    Papierosy    PiS    Pieniądze    Platforma Obywatelska    Podatki    Policja    Polityka    Polska    Praca    Prawo    Prezydent    Przestępstwo    Reklama    Rosja    Rząd    SLD    Sejm    Sądy    UE    USA    USD    Urzędnicy    Ustawa    Waluty    Wielka Brytania    Wybory    Wybory parlamentarne    Wybory prezydenckie    Włochy    Zakaz   

Newsletter

Newsletter

W dziale Extreme

W dziale Gry

W dziale Sport

W dziale Lifestyle

W dziale Kultura

W dziale High-Tech

W dziale Motoryzacja

  • Rumunia, to piękny kraj, o niepowtarzalnej atmosferze, do którego nie dotarła jeszczemasowa...


Do góry  //  Biznes, Finanse, Prawo   »   Finanse   »   PC kontratakuje. Reklamą