2012.02.22// D. Pęgiel
Z informacji przekazanych przez Państwową Komisję Wyborczą wynika, że w czasie ubiegłorocznej kampanii wyborczej partie najwięcej przeznaczyły na promocję w mediach. Prawo i Sprawiedliwość wydało na ten cel 16,2 miliona złotych; Platforma Obywatelska niewiele mniej - 15,8 miliona złotych - czytamy na portalu Politykier.pl.
Jarosław Kaczyński
Tygodnik "Wprost" podał, że ugrupowanie Jarosława Kaczyńskiego najwięcej (7 milionów złotych) wyłożyło za wykup miejsc na plakaty kandydatów do parlamentu. Prawie 4 miliony złotych PiS przeznaczyło na spoty i ogłoszenia w telewizji, a prawie 1,5 miliona złotych na radiowe ogłoszenia.
Platforma Obywatelska przeznaczyła na produkcję materiałów wyborczych (plakaty, filmy reklamowe, reklamy w internecie) ponad sześć milionów złotych. Natomiast najmniej na kampanię promocyjną w mediach wydał Ruch Palikota, który przeznaczył na ten cel 573 tysięcy złotych.
Przypomnijmy, że ubiegłoroczne wybory zakończyły się zwycięstwem partii Donalda Tuska (39,18% głosów). Drugie miejsce zajęło Prawo i Sprawiedliwość (29,89%), a trzeci był Ruch Palikota (10,02%).