2011.12.26// D. Pęgiel
W Stanach Zjednoczony tegoroczny sezon świątecznych zakupów dobiega końca z wynikami lepszymi od zapowiadanych. Z promocji przygotowanych przez handlowców Amerykanie korzystali do ostatniej chwili - czytamy na stronie internetowej serwisu Tvp.info, który powołuje się na PAP.
Sezon świątecznego kupowania rozpoczął się 25 października - dzień po Święcie Dziękczynienia, w tak zwany "czarny piątek". Z szacunków Krajowej Federacji Detalistów wynika, że tylko w ten dzień odnotowano skok sprzedaży detalicznej sięgający 6,6% w porównaniu z ubiegłorocznymi danymi. Były to najlepsze wyniki sektora handlu Stanów Zjednoczonych od 2007 roku.
Czarny piątek
Sporym zainteresowanemu cieszyły się internetowe zakupy. Od 1 listopada do 18 grudnia sprzedaż w sieci wzrosła o 15% w wobec wyników z 2010 roku – twierdzi firma comScore. Amerykanie przeznaczyli na zakupy w Internecie blisko 32 mln dolarów. Największy ruch w sieci odnotowano w "cyfrowy poniedziałek", 28 listopada. Wówczas sprzedaż ta podskoczyła o 22% w stosunku do poprzedniego roku.