2012.02.18// D. Pęgiel
Z badania firmy doradczej KPMG wynika, że prawie dwie trzecie ankietowanych internautów zgodziłoby się na śledzenie w sieci przez firmy, jeśli otrzymałoby za to odpowiednią premię – poinformował "Dziennik Gazeta Prawna".
Ankieta: Czy pozwoliłbyś firmom na śledzenie w sieci w zamian za odpowiednią premię?
Zdaniem Jerzego Kalinowskiego z KPMG stopień akceptacji tego typu działań ciągle rośnie. W zamian użytkownicy Internetu oczekują premii, którą mogą być "promocyjne ceny w sklepach, gry lub inne treści rozrywkowe, a także usługi informacyjne".
Polscy internauci chcą...
...udostępniać dane w Internecie...
...za odpowiednie premie
Komentatorzy podkreślają, że bardziej zaskakujące okazuje się to, iż 63% konsumentów gotowa jest składować w chmurze (zewnętrzne serwery) informacje na temat ich zdrowia. Warunkiem stawianym przez internautów jest dostęp do tych danych za pomocą komórki. Jan Karasek z KPMG oznajmił, że tego typu oczekiwania mogą "zaowocować nowymi biznesami i usługami w tym sektorze".
Badania pokazują również, że 86% aktywnych użytkowników sieci - według KPMG jest ich około 11 milionów - codziennie korzysta z sieci społecznościowych, gdzie zdobywa dane dotyczące produktów i usług. Ponadto prawie połowa konsumentów na świecie, w tym w naszym kraju, udając się na zakupy korzysta z telefonów komórkowych i tabletów w poszukiwaniu sklepów i towaru. Zdanie Kalinowskiego przedsiębiorstwa z tego sektora powinny stworzyć wielokanałowe strategie sprzedaży z uwzględnieniem Internetu i nowych technologii.