2013.03.11// D. Pęgiel
Polacy coraz częściej kupują produkty spożywcze za pośrednictwem Internetu - wynika z raportu przygotowanego przez portal Gemius.pl. Na tego typu zakupy decyduje się 13% ankietowanych. Komentatorzy zaznaczają, że to sporu, biorąc pod uwagę, iż jeszcze niedawno takie zakupy w stanowiły u nas totalna abstrakcję.
Ankieta: Czy robisz zakupy spożywcze przez Internet?
Z badań serwisu Gemius.pl wynika ż, że rośnie liczba Polaków kupujących żywność przez Internet. W poprzednim roku było to 8% respondentów, a teraz - 13%.-
Polacy coraz bardziej doceniają wygodę zakupów spożywczych dokonywanych za pośrednictwem sieci, ale wciąż część konsumentów podchodzi do nich z ograniczonym zaufaniem, o czym świadczy chociażby dobór produktów – oznajmił Grzegorz Wójcik, prezes Fundacji Rozwoju Gospodarki Elektronicznej.
Polacy coraz częściej kupują...
...produkty spożywcze...
...za pośrednictwem Internetu
W sieci Polacy najczęściej kupują kawę, herbatę, ryż, mąkę i słodycze. Sporą popularnością cieszą się zazwyczaj produkty ciężkie (napoje, soki, woda) i te opatrzone długim terminem ważności.
Przeczytaj także: Dynamiczny rozwój e-handlu »Ankietowanych najczęściej obawiają się nieświeżości produktów (52%) i braku możliwości zobaczenia wybranego artykułu "na żywo" (51%). Ponadto respondentów zrażają koszty dostawy (35%) i długi czas realizacji zamówienia (21%). Znaczenie ma także spora liczba sklepów stacjonarnych, w których ankietowani wciąż robią zakupy (40%). W sondzie Gemius.pl uczestniczyło 1,5 tysiąca Internautów.