Biznes, Finanse, Prawo   »   Finanse   »   Polacy kupują mniej markowych produktów

Finanse

rss

Polacy kupują mniej markowych produktów

2011.06.27//  D. Pęgiel
Z informacji przedstawionych przez "Metro" wynika, iż w czasach drożyzny Polacy chętniej sięgają po tanie produkty z logo sieci handlowych, ale zaledwie co czwarty z nas wierzy, że tańszy towar może dorównać jakością "oryginałowi z metką". Według danych firmy Nielsen dobra z logo "sieciówki" stanowią blisko 14% koszyka zakupów mieszkańców Polski, o 2% więcej niż cztery lata temu – czytamy na portalu Wprost.pl.
PLN, złoty, pieniądze, Polska, waluta
PLN, złoty, pieniądze, Polska, waluta Polacy kupują mniej markowych produktów
PLN, złoty, pieniądze, Polska, waluta

Tymczasem średnia unijna pod tym względem wynosi 15%. Warto zaznaczyć, że w Szwajcarii czy Wielkiej Brytanii udział produktów z logo "sieciówki" stanowi nawet 50% koszyka zakupów. Jednocześnie 60% Europejczyków przyznaje, że korzysta z tańszych zamienników z powodu kryzysu, a 90% deklaruje, iż nie zrezygnuje z nich nawet kiedy nadejdą lepsze czasach.

Analitycy PMR Consulting informują, że najchętniej nabywamy tańsze produkty mleczne, mączne i mięsne. Co czwarty Polak twierdzi, że jakość większości produktów marki własnej nie ustępuje oryginałowi. - Na tle Europy jesteśmy bardziej wymagający. Konsumenci, którzy skończyli 35 lat pamiętają, że na półkach sklepowych w komunie wszystko było szare i tandetne. Dlatego dziś wolą to, co kolorowe. Tymczasem opakowania marek własnych często kojarzą się Polakom z etykietą zastępczą znaną z PRL. Argumenty o jakości do kogoś takiego nie trafią - wyjaśnia dr Anna Gąsiorowska z Zakładu Psychologii Zarządzania i Zachowań Konsumenckich Politechniki Wrocławskiej.

Specjalistka powołuje się na badania, jakie niedawno przeprowadzili jej studenci. Konsumenci zostali poczęstowani tym samym sokiem jabłkowym przelanym do dwóch butelek: z logo Tesco i logo Hortexu. 80% osób stwierdziło, że lepszy jest napój w opakowaniu Hortexu. - Kierowali się stereotypowym przekonaniem, że marka tania ma gorszą jakość i wybiera ją gorszy konsument. A takim nikt być nie chce – zaznacza Gąsiorowska.
Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Tragiczna eksplozja w Bejrucie okiem 23 kamer

Źródło: wprost.pl, Metro


Wpisz kod


Aby komentować pod stałym nickiem - lub zarejestruj.
Komentarze do:
Polacy kupują mniej markowych produktów

Facebook

Alkohol    Ankiety    Banki    Bezrobocie    Biznes    Bronisław Komorowski    Chiny    Donald Tusk    Emerytury    Eur    Euro    Finanse    Firma    GPW    Giełda    Giełda Papierów Wartościowych    Gospodarka    Grecja    Handel    Internet    Inwestycje    Jarosław Kaczyński    Kredyty    Kryzys    Niemcy    Nieruchomości    Notowania    Odszkodowanie    PO    PSL    Papierosy    PiS    Pieniądze    Platforma Obywatelska    Podatki    Policja    Polityka    Polska    Praca    Prawo    Prezydent    Przestępstwo    Reklama    Rosja    Rząd    SLD    Sejm    Sądy    UE    USA    USD    Urzędnicy    Ustawa    Waluty    Wielka Brytania    Wybory    Wybory parlamentarne    Wybory prezydenckie    Włochy    Zakaz   

Newsletter

Newsletter

W dziale Motoryzacja

  • Rumunia, to piękny kraj, o niepowtarzalnej atmosferze, do którego nie dotarła jeszczemasowa...

W dziale Extreme

W dziale Lifestyle

W dziale High-Tech

W dziale Kultura

W dziale Gry

W dziale Sport



Do góry  //  Biznes, Finanse, Prawo   »   Finanse   »   Polacy kupują mniej markowych produktów