2010.09.26// D. Pęgiel
Wielu urlopowiczów godzi się z faktem, iż pierwszy i ostatni dzień ich wakacji przeznaczony jest na podróż, m.in. dlatego turyści nie domagają się odszkodowania za opóźnienia. Jak się okazuje, tak być nie musi.
Zgodnie z prawem, klient może wystąpić o odszkodowanie do ubezpieczyciela, u którego wykupił wakacyjną polisę. Po rekompensatę może się zgłosić również do biura podróży, z którego oferty korzysta.

Można domagać się...

...rekompensaty...

...za opóźniony lot
Agnieszka Majchrzak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wskazuje:
Przy ustaleniu wysokości odszkodowania pomocna będzie tabela frankfurcka. Zgodnie z nią za przesunięcie odlotu o ponad 4 godziny można domagać się zmniejszenia ceny wyjazdu o 5%.Za opóźnienie samolotu odpowiedzialność ponoszą przede wszystkim linie lotnicze, które w takim wypadku powinny zapewnić turystom darmowe napoje i posiłki, gdy lot opóźnia się więcej niż 2 godziny. Jeśli opóźnienie jest większe niż 3 godziny, można domagać się od przewoźnika zadośćuczynienia.