Biznes, Finanse, Prawo   »   Finanse   »   Ranking BrandZ Top 100: Najcenniejsze marki świata

Finanse

rss

Ranking BrandZ Top 100: Najcenniejsze marki świata

2012.05.22//  P. Rączka
Kryzys? Jaki kryzys! Największe marki świata w czasie globalnego kryzysu ciągle zwiększą swoją wartość. W najnowszym rankingu BrandZ Top 100, który zlecany jest przez grupę WPP, a realizowany przez Millward Brown Optimor, możemy zobaczyć zestawienie najbardziej wartościowych marek na świecie.

Na pierwszym miejscu podobnie jak w ubiegłym roku znalazła się firma Apple. Jej wartość w ciągu roku wzrosła o 19 proc. - do 182,9 mld dol. - Firma Apple nadal tworzy innowacje i zachowuje swój status marki „luksusowej”, jednak w przyszłości coraz szybciej będzie za nią podążał Samsung, którego wartość przekracza już 14,1 mld USD, częściowo dzięki sukcesowi telefonów linii Galaxy. Samsung z powodzeniem wyprzedza Apple’a na licznych rynkach, pozycjonując się jako fajna i korzystna cenowo marka alternatywna wobec wszechobecnego iPhone’a - twierdzi David Roth z WPP.
Pozycję wicelidera zajmuje IBM, którego wartość poszła w górę o 15 proc. i obecnie jest wart 115,9 ml dol. Dobre wyniki pozwoliły zepchnąć firmę Google na trzecią lokatę - giganta z Mountain View sięga teraz 107,8 mld dol. Na czwartym i piątym miejscu plasuje się kolejno McDonald’s (95 mld dol.) i Microsoft (76,6 mld dol.). Pozostałe miejsce w pierwszej dziesiątce zajęły takie marki jak: Coca-Cola, Malboro, AT&T, Verizon oraz China Mobile.

Wszystkie oczy skierowane są jednak na Facebook`a, który został najszybciej rozwijającą się marką - odnotował wzrost o 74 proc., przed niedawnym wejściem na giełdę. Firma Mark`a Zuckerberg`a wskoczyła z 35. od razu na 19. miejsce, osiągając wartość 33,2 mld dol.

- Marki są czymś w rodzaju polisy ubezpieczeniowej w biznesie. Mimo długiego już okresu napięć gospodarczych, niestabilności politycznej i klęsk żywiołowych, co niekorzystnie oddziaływało na marki w wielu kategoriach, wartość wiodących światowych marek nieustannie rośnie, pozwalając firmom w wielu branżach nie tylko utrzymywać, ale i rozwijać działalność - zauważa Eileen Campbell, prezes Millward Brown.

Łączna wartość marek wchodzących w skład rankingu BrandZ Top 100 w okresie 2006-2012, wzrosła o 66 proc. do 2,4 bln dol.
Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Tragiczna eksplozja w Bejrucie okiem 23 kamer



Wpisz kod


Aby komentować pod stałym nickiem - lub zarejestruj.
Komentarze do:
Ranking BrandZ Top 100: Najcenniejsze marki świata

Facebook

Alkohol    Ankiety    Banki    Bezrobocie    Biznes    Bronisław Komorowski    Chiny    Donald Tusk    Emerytury    Eur    Euro    Finanse    Firma    GPW    Giełda    Giełda Papierów Wartościowych    Gospodarka    Grecja    Handel    Internet    Inwestycje    Jarosław Kaczyński    Kredyty    Kryzys    Niemcy    Nieruchomości    Notowania    Odszkodowanie    PO    PSL    Papierosy    PiS    Pieniądze    Platforma Obywatelska    Podatki    Policja    Polityka    Polska    Praca    Prawo    Prezydent    Przestępstwo    Reklama    Rosja    Rząd    SLD    Sejm    Sądy    UE    USA    USD    Urzędnicy    Ustawa    Waluty    Wielka Brytania    Wybory    Wybory parlamentarne    Wybory prezydenckie    Włochy    Zakaz   

Newsletter

Newsletter

W dziale Motoryzacja

  • Rumunia, to piękny kraj, o niepowtarzalnej atmosferze, do którego nie dotarła jeszczemasowa...

W dziale Gry

W dziale Extreme

W dziale Lifestyle

W dziale Sport

W dziale Kultura

W dziale High-Tech



Do góry  //  Biznes, Finanse, Prawo   »   Finanse   »   Ranking BrandZ Top 100: Najcenniejsze marki świata