Biznes, Finanse, Prawo   »   Firma   »   Śmierć jeszcze nigdy nie była taka sexy jak dziś?

Firma

rss

Śmierć jeszcze nigdy nie była taka sexy jak dziś?

2011.08.24//  A. Hoder
Śmierć to jedyna pewna rzecz jaka nas czeka na tym świecie. Jako społeczeństwo staramy się jednak o tym zapomnieć. We współczesnej kulturze śmierć stała się tematem tabu, nie wypada o niej mówić, a wszyscy wydają się być święcie przekonani, że będą żyli wiecznie. Jak to słusznie zauważył Pascal „Łatwiej znieść śmierć bez myśli o niej, niż myśl o śmierci”. Śmierć nie ominie jednak nikogo. Nasuwa się jednak pytanie - dlaczego nie można załagodzić tego strasznego wizerunku śmierci, który został jej nadany w toku naszej historii?
Linder kalendarz
Linder kalendarz
Linder kalendarz

We współczesnym świecie aby cokolwiek sprzedać trzeba dobrze to zareklamować. Bo przecież reklama dźwignią handlu jest i basta. W związku z tym, że Polska to kraj o dosyć konserwatywnych poglądach związanych z doktryna kościelną, pewna grupa produktów do tej pory reklamowana nie była wcale. Mowa tutaj o produktach funeralnych.
Linder kalendarz
Linder kalendarz
Linder kalendarz

Od wieków śmierć była utożsamiana z odrażającym, gnijącym trupem, rażącym białością swoich kości szkieletem. Takie wyobrażenie wiązało się z wspomnianą wcześniej nauka kościoła. Ogólnie, jakby nie patrzeć na społeczne wyobrażenia śmierci, nie ma się co dziwić, że ludzie nie chcą o niej słyszeć i mówić. Takie wyobrażenia, ugruntowane w świadomości ludzi, po prostu przerażają na samą myśl. Tak jednak wcale nie musi być. Jedna z polskich firm, specjalizująca się w produkcji trumien zdała sobie sprawę, że aby zaistnieć na rynku i aby móc reklamować swoje produkty, śmierć musi zacząć kojarzyć się z czyś przyjemnym. A co jest bardziej atrakcyjne dla oka niż półnaga, ponętna modelka…
Linder kalendarz
Linder kalendarz
Linder kalendarz

Nie trzeba być wielkim uczonym aby zauważyć, iż najczęściej wykorzystywanym motywem w reklamach wszelkich produktów jest motyw kobiety. Każda atrakcyjna kobieta z natury pełni funkcję zjednywania sobie względów. Nawet jeśli sama nic nie reklamuje jej uroda uzasadnia pojawienie się jej ciała w reklamie dowolnych produktów. Kobieta, mówiąc krótko, może reklamować wszystko, jakkolwiek jej obecność w reklamie nie zawsze jest logicznie wytłumaczalna. Częścią marketingowej gry firmy zajmującej się produkcją trumien jest kalendarz promocyjny łączący w sobie tematykę śmierci i erotyki. Pierwsza edycja polskiego kalendarza została wydana w 2010 roku. Pomimo wielu sprzeciwów i kontrowersji z nim związanych zyskał on wielu sympatyków.
Linder kalendarz
Linder kalendarz
Linder kalendarz

Półnagie modelki i trumny to pomysł polskiej firmy na złagodzenie wizerunku śmierci, który pozwolił na reklamę ich produktu. Wielu osobom nie podoba się takie zestawienie (nagiego ciała i trumny). Prawda jest jednak brutalna. Nagie ciało zawsze przyciąga wzrok. To zasada znana w reklamie od jej początków. Właściciel firmy tłumaczy: „Nie jesteśmy zakładem pogrzebowym a firmą produkcyjną. Każdy, kto coś produkuje wie, że u odbiorców musi wyrobić sobie świadomość marki. Za tym idzie sprzedaż. Skąd odbiorcy mają wiedzieć, że nasz wyrób jest lepszy? Jak do nich dotrzeć? Na dziesięć zakładów pogrzebowych osiem słyszało o naszym kalendarzu. O to chodziło”.
Linder kalendarz
Linder kalendarz
Linder kalendarz

Wolny rynek, kapitalizm zmienia myślenie o śmierci, erotyce i zmienia miejsce jakie zajmują te zjawiska we współczesnej kulturze. Za pomocą reklamy, erotyzm wkracza bez przeszkód do naszego życia publicznego a nawet prywatnego. Omija cenzurę stając się elementem powszechnym w telewizji, prasie, itp.. W reklamie nie ma nakazów czy zasad związanych z przynależnością erotyki do wybranej grupy produktów. Możliwość łączenia erotyki z każdym przedmiotem czynią ją stałym elementem reklamowości.

Pomysł przedsiębiorcy, pozostawiając jego ocenę Wam, na pewno jest oryginalny i czapki z głów przed pierwszym w Polsce człowiekiem, który temat śmierci i umierania skutecznie ukrył za pięknem kobiecego ciała. Pytanie, które nam się nasuwa jest jednak inne. Czy to źle, że producent trumien próbuje zerwać z odwiecznym wizerunkiem śmierci, który kojarzy się jednoznacznie z czymś nieprzyjemnym i okropnym już z samego wyglądu? Naszym zdaniem jest to jak najbardziej potrzebne w naszym i tak już dość sfrustrowanym społeczeństwie. Każdy chyba woli umierać z myślą, że w momencie tej ostatniej drogi przyjdzie po niego modelka z sierpnia z ostrymi widłami, aniżeli klekoczący kościotrup z tępą kosą.
Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Tragiczna eksplozja w Bejrucie okiem 23 kamer

Źródło: Lindner


Wpisz kod


Aby komentować pod stałym nickiem - lub zarejestruj.
Komentarze do:
Śmierć jeszcze nigdy nie była taka sexy jak dziś?

Facebook

Ankiety    Banki    Bezrobocie    Biznes    Euro    Finanse    Firma    Internet    PO    PiS    Podatki    Polityka    Polska    Praca    Prawo    Rząd    SLD    UE    USA    Wybory   

Newsletter

Newsletter

W dziale Extreme

W dziale Gry

W dziale High-Tech

W dziale Kultura

W dziale Sport

W dziale Motoryzacja

  • Rumunia, to piękny kraj, o niepowtarzalnej atmosferze, do którego nie dotarła jeszczemasowa...

W dziale Lifestyle



Do góry  //  Biznes, Finanse, Prawo   »   Firma   »   Śmierć jeszcze nigdy nie była taka sexy jak dziś?