2010.12.16// D. Pęgiel
W myśl pozasądowej ugody zawartej między firmą Dannon a władzami stanowymi i federalnym, producent jogurtu Activia i napoju DanActive zgodził się wypłacić 21 mln USD tytułem odszkodowania za wprowadzające konsumentów w błąd reklamy tych dwóch produktów.
Reklamy głosiły, że bakterie zawarte w jogurtach Activia wspomagają regularne działanie przewodu pokarmowego, a napój DanActive podnosi odporność organizmu. Zdaniem Federalnej Komisji Handlu (FTC) nie ma wystarczających dowodów naukowych na poparcie powyższych twierdzeń. Jednocześnie firmie zarzucono posługiwanie się w celach promocyjnych informacjami, których nie potwierdziła Agencję ds. Żywności i Leków (FDA).

Dannon zapłaci 21 mln USD odszkodowania...

...za wprowadzające konsumentów w błąd reklamy...

...jogurtu Activia i napoju DanActive
Porozumienie zawarte między Danonem a 39 stanami jest największą w historii ugodą między producentem żywności a oskarżycielami reprezentującymi wiele stanów. Postępowaniu przewodzili prokuratorzy generalni stanu Oregon i Tennessee.