2012.09.14// P. Rączka
Największa sieć fast food będzie informowała klientów w Stanach Zjednoczonych o wartościach kalorycznych swoich produktów. Powodem takich zmian jest nowe prawo - USA walczy z otyłością. Wszystkie sieci mające restauracje w przynajmniej 20 lokalizacjach, muszą zamieszczać ile wynosi wartość kaloryczna każdego oferowanego pożywienia. Wiele z nich już wcześniej wprowadziło to w swoim menu, ale McDonald`s długo z tym zwlekał.
Propozycja informowania o wartości kalorycznej oferowanych produktów pojawiła się kilka lat temu, ale najsłynniejsza sieć fast food mocno się temu sprzeciwiła. Dziś McDonald`s twierdzi, że ich oferta przyciągnie dzięki temu jeszcze więcej klientów, gdyż liczba kalorii jest ograniczona do minimum. Zmniejszono liczbę tłuszczy nasyconych i tzw. cukrów dodanych.
Margo Wootan z organizacji zajmującej się prawami konsumentów CSPI zaznaczył, że wiele firm dzięki takiemu ruchowi także zdecydowało się na obniżenie kalorii w produktach. Jedna trzecia spożywanych przez Amerykanów kalorii pochodzi z jedzenia poza domem.