2011.03.02// D. Pęgiel
Zakaz emisji reklam piwa w telewizji, kinach, teatrach i radiu przed godziną 23 oraz całkowity zakaz sprzedaż i spożywania alkoholu m.in. podczas imprez sportowych - to część propozycji trzech senackich komisji. Projekt przygotowany przez grupę 17 senatorów z PiS, PO i PSL uzyskał poparcie senatorów z połączonych komisji Rodziny i Polityki Społecznej, Ustawodawczej oraz Kultury i Środków Przekazu. Teraz zajmie się nim cała izba.
Senatorowie chcą zakazać...
...sprzedaży alkoholu...
...podczas imprez sportowych
W przypadku wejścia w życie noweli, zakaz emisji reklamy piwa będzie obowiązywał w godzinach 6-23, a nie jak obecnie - od 6 do 20. Taki przepis był stosowany w Polsce do 2002 roku. Ustawa zabroni także promocji złocistego trunku na billboardach oraz ruchomych powierzchniach reklamowych. Aktualnie jest to możliwe, jeśli 20% jej powierzchni zajmuje widoczna i czytelna informacja o szkodliwości spożycia alkoholu lub zakazie jego sprzedaży małoletnim.
Projekt ustawy...
...dopuszcza reklamowanie piwa...
...po godzinie 23
Senatorowie chcieliby także zabronić sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych m.in. na stacjach paliw, kąpieliskach i pływalniach, w zakładach opieki zdrowotnej oraz podczas imprez sportowych. Ponadto komisje domagają się podniesienia maksymalnego wymiaru grzywny za złamanie powyższych zapisów – z 500 tys. do 1 mln zł.