2011.02.10// D. Pęgiel
Dziennik Gazeta Prawna twierdzi, że emitowanie w telewizji przygód Jamesa Bonda może być niezgodne z nową ustawą medialną, nad którą pracują posłowie. Gazeta powołuje się na opinie ekspertów wyrażone na spotkaniu w Kancelarii Bird & Bird.
Sprawa rozbija się o kwestię reklam aut, zegarków czy alkoholi, których zbyt wiele pojawia się w obrazach o Bondzie. W myśl projektu ustawy umieszczanie w filmie lub nawiązywanie do jakiś usług w dialogach będzie zabronione. Powołanie się w scenariuszu na konkretny produkt będzie możliwe tylko wówczas, gdy na ekranie w czasie emisji programu pojawi się znak graficzny oznaczający informację o reklamie.
James Bond
To tylko jedna z niedorzeczności, jakie przewidują nowe przepisy ustawy medialnej. Przykładowo: pozwolenie wszystkim nadawcom na relacjonowanie ważnych wydarzeń sportowych naruszy wewnętrzne regulacje – informuje
Dziennik Gazeta Prawna.Nad projektem nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji, który Rada Ministrów zaakceptowała w grudniu, trwają obecnie prace w Sejmie, gdzie był już raz czytany.