2013.04.04// D. Pęgiel
Ponad 17 tysięcy osób wpłaciło po 60 euro na powstanie "De Correspondent". W ten sposób w osiem dni udało się zebrać ponad milion euro na cyfrową gazetę, która po starcie zagwarantuje sponsorom roczny abonament. Warto podkreślić, że głównym założeniem projektu Roba Wijnberga i Haralda Dunninka jest brak reklam – poinformował portal wyborcza.biz.
W 8 dni zebrano...
...milion euro...
...na gazetę bez reklam
Ekipa "De Correspondent" zapowiada, że będzie przywiązywać większa wagę do jakości tekstów niż większość redakcji oraz postawi na długie formy dziennikarskie przemieszane z bieżącymi informacjami. Ponadto gazeta ma obejść się bez reklam, czyli tego źródła przychodów, na którym obecnie opiera się rynek prasy.
Za projekt "De Correspondent" odpowiadają dwie znane na holenderskim rynku osoby: Rob Wijnberg, były szef tabloidu NRC Next oraz Harald Dunnink, założyciel agencji interaktywnej Momkai. Gazeta będzie wydawana w sieci, pierwszy numer ma się ukazać we wrześniu tego roku – czytamy na portalu wyborcza.biz.