Biznes, Finanse, Prawo   »   Finanse   »   Polska firma chce rywalizować z YouTube i MySpace

Finanse

rss

Polska firma chce rywalizować z YouTube i MySpace

2009.09.14//  IAD andergrant
16 września rusza stworzony przez Polaków serwis ShareTheMusic.com, który ma ambicje rywalizować m.in. z YouTube.com, MySpace.com i Last.fm.W jaki sposób jeden portal może rywalizować z tymi trzema serwisami jednocześnie? Jeszcze nie wiadomo. - Dziś nie mogę jeszcze powiedzieć na jakiej zasadzie ma działać nasz serwis. Jest na to za wcześnie - Poinformował Dziennik Gazetę Prawną prezes ShareTheMusic.com, Tomasz Szladowski. Wiadomo jednak, że prace nad powstaniem portalu trwały 1,5 roku.

Dystrybucja muzyki w sieci to coraz większy udział w rynku przemysłu muzycznego na świecie. W ubiegłym roku na muzykę wydano 3,7 mld USD, z czego 20 procent za pośrednictwem Internetu. W Polsce udział ten w ubiegłym roku mógł wynieść 4 procent ogółu, czyli 10,8 mln PLN, według szacunków branży i ZPAV.

Utwory cyfrowe oferuje coraz więcej sklepów, największymi graczami na rynku są iPlay.pl (z którym Szladowski związany był do kwietnia 2008 roku), Soho.pl i Muzodajnia.pl (należąca do Polkomtela).

Możliwe jednak, że nowy portal pójdzie w ślady MySpace.com, przyciągającego wykonawców i ich fanów, gdzie dochód firmy uzależniony jest od sprzedaży powierzchni reklamowych. Jednak jak podkreślają twórcy - nie istnieje serwis podobny do sharethemusic, ten będzie unikalny.

O kilku polskich portalach już tak pisano. W Polsce rekordy popularności bije zarówno nasza-klasa.pl (classmates.com, facebook.com) jak i wykop.pl (digg.com). Może i tym razem użytkownicy odnajdą analogie pomiędzy nowym serwisem a produktem już istniejącym na zachodzie?
Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Tragiczna eksplozja w Bejrucie okiem 23 kamer

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna


Wpisz kod


Aby komentować pod stałym nickiem - lub zarejestruj.
Komentarze do:
Polska firma chce rywalizować z YouTube i MySpace

Facebook

Alkohol    Ankiety    Banki    Bezrobocie    Biznes    Bronisław Komorowski    Chiny    Donald Tusk    Emerytury    Eur    Euro    Finanse    Firma    GPW    Giełda    Giełda Papierów Wartościowych    Gospodarka    Grecja    Handel    Internet    Inwestycje    Jarosław Kaczyński    Kredyty    Kryzys    Niemcy    Nieruchomości    Notowania    Odszkodowanie    PO    PSL    Papierosy    PiS    Pieniądze    Platforma Obywatelska    Podatki    Policja    Polityka    Polska    Praca    Prawo    Prezydent    Przestępstwo    Reklama    Rosja    Rząd    SLD    Sejm    Sądy    UE    USA    USD    Urzędnicy    Ustawa    Waluty    Wielka Brytania    Wybory    Wybory parlamentarne    Wybory prezydenckie    Włochy    Zakaz   

Newsletter

Newsletter

W dziale Kultura

W dziale Sport

W dziale Gry

W dziale High-Tech

W dziale Extreme

W dziale Motoryzacja

  • Rumunia, to piękny kraj, o niepowtarzalnej atmosferze, do którego nie dotarła jeszczemasowa...

W dziale Lifestyle



Do góry  //  Biznes, Finanse, Prawo   »   Finanse   »   Polska firma chce rywalizować z YouTube i MySpace