2011.07.10// D. Pęgiel
Marka Lexus, należąca do koncernu samochodowego Toyota Motor Corporation, straci zajmowaną od 11 lat pozycję lidera amerykańskiego rynku samochodów luksusowych. Zdaniem Marka Templina, dyrektor generalny i wiceprezes amerykańskiej filii japońskiego koncernu, powodem spadku sprzedaży pojazdów marki Lexus w USA jest ograniczenie ich produkcji, będące efektem kataklizmów, których doświadczyła Japonia w bieżącym roku.
BMW zdetronizuje Lexusa w USA
Templin twierdzi, ze sprzedaż Lexusów w USA spadnie w 2011 roku o 17% w stosunku do ubiegłego roku, do poziomu około 190 tysięcy sztuk. Stany Zjednoczone są największym rynkiem zbytu samochodów marki Lexus. Wszystkie auta z tym logiem, oprócz terenowego modelu RX 350, produkowane są w Japonii. Tamtejsze zakłady dopiero niedawno otworzyły swoje maksymalne potencjały produkcyjne.
Sprzedaż lexusów w USA w ostatnim miesiącu spadła o 38%, a amerykańscy dealerzy nie mieli na stanie kluczowych modeli tej marki. -
Czerwiec był najgorszym miesiącem naszych problemów produkcyjnych. Jednak od tego czasu sytuacja w tym zakresie poprawia się. Pozostała część bieżącego roku powinna być dla nas znacznie lepsza – twierdzi Templin.
W pierwszej połowie 2011 roku sprzedaż lexusów zmniejszyła się o 18% wobec poprzedniego półrocza i wyniosła 88 010 sztuk. W analogicznym czasie sprzedaż modeli oferowanych przez niemieckich konkurentów - BMW i produkowanej przez koncern Daimler AG marki Mercedes-Benz, wyraźnie wzrosła. BMW w tym okresie sprzedało o 13% więcej w porównaniu z poprzednimi sześcioma miesiącami (113 705 sztuk). Mercedes-Benz natomiast odnotował 7-procentowy wzrost liczby sprzedanych samochodów (110 926 sztuk).
Jeśli aktualne prognozy sprzedaży luksusowych aut na rynku amerykańskim w bieżącym roku okażą się prawdziwe, to BMW po raz pierwszy od 14 lat będzie mogło pochwalić się wyższą sprzedażą niż ta zrealizowana przez Lexusa.