Biznes, Finanse, Prawo   »   Prawo   »   Sprzedawca musi przystać na zwrot prezentu

Prawo

rss

Sprzedawca musi przystać na zwrot prezentu

2012.12.28//  D. Pęgiel
Tagi: Prawo Handel
Z ankiety przeprowadzonej dla Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że 37% Polaków jest przekonanych, że sklep ma obowiązek przyjąć nietrafiony prezent. Tymczasem jest to tylko i wyłącznie dobra wola sprzedawcy - poinformowała Agencja Informacyjna Newseria. Warto przy tym wspomnieć, że każdy sklep może mieć własną politykę dotyczącą zwrotu lub wymiany np. niechcianych prezentów.
Sprzedawca musi przystać na zwrot prezentu Sprzedawca...
Sprzedawca musi przystać na zwrot prezentu ...musi przystać...
Sprzedawca musi przystać na zwrot prezentu ...na zwrot prezentu

Ankietowanym zadano pytanie, czy sklep ma obowiązek przyjąć niechciany prezent, aż 37% stwierdziło, że tak. Jednak zgodnie z prawem może do tego dojść, jeśli sprzedawca wyrazi na to zgodę i poinformował kupującego o takiej możliwości. W rozmowie z Newserią Michał Herde, prezes Federacji Konsumentów, przyznał, że "zazwyczaj sprzedawcy, jeśli dopuszczają możliwość zwrotu, umieszczają gdzieś w punkcie obsługi klienta takie informacje".

Herde jednocześnie zaznaczył: - To jest coś, co sprzedawca daje nam dodatkowo, jako sposób zachęcenia do zakupów. Natomiast w niektórych sklepach jest wyraźnie napisane, że zwrotów się nie przyjmuje. Sprzedawca jednak nie ma obowiązku informowania nabywcy o tym, że akurat u niego zwrotów nie ma.

- Musimy przed zakupem spytać się nie tylko, czy możemy oddać lub wymienić rzecz na inny rozmiar czy też kolor, ale też w jakim terminie i na jakich warunkach, tzn. czy musimy mieć dowód zakupu, oryginalne opakowania, reklamówki - stwierdziła w rozmowie z Newserią Agnieszka Majchrzak z biura prasowego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Warto podkreślić, że ze zwrotów kupujący nie musi się tłumaczyć w przypadku transakcji w e-sklepie. Wówczas w ciągu 10 dni od daty otrzymania towaru składa pisemne oświadczenie, że odstępuje od umowy i listem poleconym wysyła je na adres sprzedawcy. Na zwrot towaru mam 14 dni. Jeśli natomiast nabywca stwierdzi, że zakupiony towar jest niezgodny z umową lub uszkodzony, to może złożyć reklamację w ciągu dwóch lat od zakupu, ale nie później niż dwa miesiące od momentu wykrycia usterki.

Agencja Informacyjna Newseria podała, że w naszym kraju nikt nie przeprowadził badań, ile pieniędzy tracą handlowcy z powodu zwrotu towarów. W Stanach Zjednoczonych straty te oszacowano na prawie 9 mln USD rocznie (według danych Krajowej Federacji Sprzedawców Detalicznych (NRF)). Aż jedną trzecią takich przypadków odnotowuje się przed świętami i bezpośrednio po nich.
Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Tragiczna eksplozja w Bejrucie okiem 23 kamer

Źródło: newseria.pl


Wpisz kod


Aby komentować pod stałym nickiem - lub zarejestruj.
Komentarze do:
Sprzedawca musi przystać na zwrot prezentu

Facebook

Alkohol    Ankiety    Banki    Bezrobocie    Biznes    Bronisław Komorowski    Chiny    Donald Tusk    Emerytury    Eur    Euro    Finanse    Firma    GPW    Giełda    Giełda Papierów Wartościowych    Gospodarka    Grecja    Handel    Internet    Inwestycje    Jarosław Kaczyński    Kredyty    Kryzys    Niemcy    Nieruchomości    Notowania    Odszkodowanie    PO    PSL    Papierosy    PiS    Pieniądze    Platforma Obywatelska    Podatki    Policja    Polityka    Polska    Praca    Prawo    Prezydent    Przestępstwo    Reklama    Rosja    Rząd    SLD    Sejm    Sądy    UE    USA    USD    Urzędnicy    Ustawa    Waluty    Wielka Brytania    Wybory    Wybory parlamentarne    Wybory prezydenckie    Włochy    Zakaz   

Newsletter

Newsletter

W dziale Motoryzacja

W dziale High-Tech

W dziale Extreme

W dziale Gry

W dziale Lifestyle

W dziale Sport

  • Często można usłyszeć, czy też przeczytać zdanie, że z tzw. dopingu korzysta wielu sportowców...

W dziale Kultura



Do góry  //  Biznes, Finanse, Prawo   »   Prawo   »   Sprzedawca musi przystać na zwrot prezentu