2010.12.16// D. Pęgiel
Matka dwóch córek z Kalifornii pozwała firmę McDonald's w związku z dołączaniem do zestawów Happy Meal zabawek, które mają oddziaływać kusząco na dzieci i podważać autorytet rodziców.
To, co dziecko postrzega jako zabawkę, uważam obecnie za sprytny, wyrafinowany chwyt marketingowy, opracowany po to, by między mną a moimi córkami stanął McDonald's - oznajmiła Monet Parham z Sacramento.
Happy Meal
Prawnicy kobiety złożyli już pozew w sądzie stanowym San Francisco. Domagają się w nim zakazania w Kalifornii
reklamy adresowanej do dzieci przez sieć fast foodu poprzez zabawki przedstawiające postaci z popularnych filmów i gier.
Sieć restauracji twierdzi, że jest dumna z zestawów Happy Meal i ma zamiar bronic swej marki oraz reputacji. Tym samym McDonald's nie zgadza się z zarzutami, jakoby stosował wysoce wyrafinowany plan, w myśl którego nęci zabawkami dzieci i wykorzystuje ich niedojrzałość emocjonalną.