Biznes, Finanse, Prawo   »   Finanse   »   Euro 2012: Piwo i chipsy głównym produktem handlu

Finanse

rss

Euro 2012: Piwo i chipsy głównym produktem handlu

2012.06.30//  P. Rączka
Jak poinformowała Polska Izba Handlu, która przeprowadziła badania wśród małych handlowców - kibice w trakcie EURO 2012 nie zawiedli. Ich podstawowy zestaw składał się oprócz szalika i koszulki reprezentacji, także z piwa i słonych przekąsek. - Sprzedaż chipsów, paluszków czy orzeszków wzrosła w niektórych regionach nawet dwukrotnie. Przykładem może być Wrocław, gdzie sklepy sprzedały ich o 83 proc. więcej w porównaniu z 2011 r. - mówi Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu.
Fani piłki nożnej emocjonowali się rozgrywkami piłkarskimi nie tylko na stadionach, ale również w strefach kibica i domach, często wspólnie ze znajomymi. Jak pokazują badania, wypito w tym czasie o 50 proc. więcej piwa oraz o 12 do 25 proc. więcej soków i napojów niż przed rokiem. - Wpływ na ożywienie popytu tych ostatnich może mieć też pogoda. Zrobiło się upalnie, co sprzyja dobrej sprzedaży napojów bezalkoholowych - dodaje Maciej Ptaszyński.

W porównaniu z zeszłym rokiem sprzedaż alkoholu wzrosła o 8 proc. Najczęściej sięgano po tradycyjną czystą, ale kupowano także wina i ready to drink, które były przeznaczone były głównie dla kibicujących wspólnie z nami kobiet. Eksperci zauważyli, że handlowcy bardzo dobrze przygotowali się na EURO 2012, budując w swoich sklepach "strefy kibica", gdzie każdy mógł znaleźć chipsy, paluszki, orzeszki i inne zakąski do piwa.

Pozostałe kategorie produktów sprzedawały się podobnie jak w roku ubiegłym, co oznacza, że handel w Polsce nie zarobi zbyt wiele. Choć ceny nie podskoczyły w górę w związki z mistrzostwami Europy, to jednak najwięcej i tak powędrowało na konto tych, którzy mieli zlokalizowane swoje sklepy niedaleko od stadionów, stref kibica, czy głównych punktów w mieście.
Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Tragiczna eksplozja w Bejrucie okiem 23 kamer

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna/własne


Wpisz kod


Aby komentować pod stałym nickiem - lub zarejestruj.
Komentarze do:
Euro 2012: Piwo i chipsy głównym produktem handlu

Facebook

Ankiety    Banki    Bezrobocie    Biznes    Euro    Finanse    Firma    Internet    PO    PiS    Podatki    Polityka    Polska    Praca    Prawo    Rząd    SLD    UE    USA    Wybory   

Newsletter

Newsletter

W dziale Gry

W dziale Extreme

W dziale Kultura

  • Przed nami chłodniejsza i bardziej ponura część roku. Zimą i jesienią dni są krótsze, a my więcej...

W dziale Lifestyle

  • Święta to czas prezentów. Jeśli mamy w domu fana sportu, nie tylko piłki, to warto pomyśleć o...

W dziale Motoryzacja

W dziale Sport

W dziale High-Tech



Do góry  //  Biznes, Finanse, Prawo   »   Finanse   »   Euro 2012: Piwo i chipsy głównym produktem handlu